عکسی زیبا در حاشیه نبرد موصل

نماز رزمنده عراقی در حاشیه عملیات آزادسازی موصل
عکس/ نماز رزمنده عراقی در حاشیه عملیات آزادسازی موصل
عکس: Reuters 

عکس/ فرار بُزدلان از موصل!

بازداشت چند داعشی که قصد داشتند با لباس زنانه، از موصل فرار کنند.
عکس/ فرار بزدلانه از موصل

چرا تروریست‌ها از حلب خارج نمی‌شوند؟

، «ترکی حسن»، کارشناس نظامی سوریه  با بیان اینکه نقض آتش بس توسط تروریست‌ها و مخالفت آنها با خروج از این منطقه مساله‌ای عجیب و غریب نیست، گفت: این تروریست ها در خصوص ماندن یا خارج شدن از حلب خودشان تصمیم گیرنده نیستند بلکه از طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که برای آنها کار می‌کنند، فرمان گرفته اند.

وی افزود: در چارچوب طرح ارائه شده از سوی دولت سوریه و تحت نظارت روسیه و در سایه غیبت کامل نقش سازمان ملل، خروج هر چند اندک افراد مسلح از این منطقه پیروزی بزرگی برای سوریه و جبهه مقاومت و متحد روسی آن است چرا که دولت آمریکا مخالف خروج تروریست های تحت حمایت خود از حلب است .
کارشناس سوری گفت: دلیل اصلی سرکشی تروریست‌ها برای ماندن در حلب هراس سرکرده‌های جبهه النصره و احرار الشام از مجازاتی است که به محض رسیدن به ادلب توسط گردانندگان سعودی، قطری و ترکیه ای خود می‌شوند چون این احتمال وجود دارد که به دلیل سرپیچی از فرمان آنها برای ماندن در حلب به قتل رسیده یا اموالی که در اختیارش قرار گرفته بازپس گرفته شود.
حسن با تاکید بر اینکه آتش بس کنونی در حلب آخرین فرصتی است که به تروریست‌ها برای نجات جانشان داده شده، گفت: تروریست‌ها می‌توانند با سلاح‌های شخصی خود را به منطقه‌ای که همنوعانشان در آنجا هستند، برسانند.
کارشناس سوری افزود: با ابتکارهای صلح اخیری که در مناطق مختلف شامل داریا، الوعر، المعضمیه، قدسیا و الهامه بکار گرفته شده اعتبار دولت سوریه غیرقابل تردید است بخصوص که تروریست‌های حلب از زمانی که در حلقه محاصره ارتش سوریه قرار دارند به دلیل بسته شدن راه‌های کمک رسانی به آنها با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی تاکید کرد: تروریست‌های حلب هیچ راه چاره‌ای جز سپر انسانی کردن غیرنظامیان و ممانعت از خروج آنها از گذرگاه‌های امن ندارند تا مانع عملیات نظامی ارتش سوریه برای سرکوب نهایی تروریسم در این منطقه شوند.
حسن افزود: دولت آمریکا نیز با وقت‌کشی به دنبال طولانی تر کردن بحران سوریه است چرا که آمریکا و مزدورانش نمی‌توانند شاهد خروج برگه برنده حلب از دست خود و افتادن آن به دست ارتش سوریه و متحدانش باشند

ناسزاگویی داعشی‌ها به خلفای سه‌گانه

سرکردگان گروه تروریستی داعش، به اعضای خود در موصل دستور داده‌اند که پیش از عقب‌نشینی از موصل، شعارهایی در ناسزاگویی به خلفای سه‌گانه بر روی دیوارها بنویسند، مواضع نظامی را به آتش بکشند و به غیرنظامیان اجازه خروج از منازلشان را ندهند.
ناسزاگویی داعشی‌ها به خلفای سه‌گانه 

با آغاز نبرد بزرگ عراقی‌ها برای بازپس‌گیری موصل پس از گذشت بیش از دو سال از اشغال آن، سرکردگان داعش دستوراتی به اعضای خود در شهر داده‌‌اند، از جمله به آنها تاکید کرده‌اند بر روی دیوارهای شهر، شعارهایی در ناسزاگویی به خلفای سه‌گانه(ابوبکر،‌عمر و عثمان) بنویسند. آنها مدعی شده‌اند این ناسزاگویی به خلفا، از نظر شرعی مجاز و به نفع مسلمانان است.

در متن دستوراتی که به نظر می‌رسد در میان تروریست‌های داعشی توزیع شده‌ است، از داعشی‌ها خواسته شده است که «در مواضع نظامی خود ایستادگی کنند و اگر مجبور به عقب‌نشینی شدند، حتما مواضع خود را به آتش بکشند. همچنین از تروریست‌ها خواسته شده است صبر و بردباری از خود نشان داده و به دستورات خلیفه مسلمانان ابوبکرالبغدادی که در ساعات آینده صادر خواهد شد، گوش فرا دهند و آن را عمل کنند».

سرکردگان داعشی همچنین از اعضای خود خواسته‌اند به آنچه «دستورات اساسی شرعی و جهادی» خوانده شده،‌عمل کرده و به خانواده‌ها اجازه خروج از منازل را ندهند.

در فهرست دستورالعمل‌های سرکردگان داعش همچنین آمده است :« به مهاجران کمک کنید و اختلافات را کنار بگذارید و با کمیته رسانه‌ای هماهنگ باشید و مواد تصویری لازم را به شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های حامی(داعش) ارسال کنید»

این بیانیه به امضای آنچه دفتر رسانه‌ای ولایت نینوا خوانده شده، رسیده است.

بر اساس گزارش المیادین، این در حالی است که سازمان اطلاعات عراق از هلاکت یکی از سرکردگان داعش در جنوب موصل به نام عبدداود فهد الجبوری در روستای الحود در حمله جنگنده‌های ارتش عراق به مواضع تکفیری‌ها خبر داده است.

 

ادعای بی اساس عادل الجبیر درباره سردار سلیمانی


ادعای بی اساس عادل الجبیر درباره سردار سلیمانی
عادل الجبیر در مصاحبه با شبکه سی ان ان ضمن ابراز نگرانی از ورود نیروهای مردمی به شهر موصل مدعی شد: ورود نیروهای مردمی عراق به موصل پیامدهای منفی داشته و تنش های فرقه ای را در عراق افزایش می دهد.

وی در ادامه گزافه گویی های خود مدعی شد: احتمالا سپاه پاسداران، قاسم سلیمانی و نیروهای مردمی به صورت جداگانه از دولت عراق دست به اقداماتی در موصل بزنند.(!)

الجبیر که حمایت کشورش از گروه های تروریستی به صورت آشکار مشخص شده است در بخش دیگری از این مصاحبه بار دیگر ادعای بی اساس عملیات نیروهای مردمی علیه اهالی موصل را تکرار کرد.