امیر پوردستان: از قدرت آمریکا ترسی نداریم/ تهدیدات این کشور عزم ما را برای پیشرفت بیشتر می‌کند


تهدیدات آمریکا عزم ما را برای پیشرفت کشور بیشتر می کندامیرسرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ در خصوص دستاوردهای نیروهای مسلح پس از گذشت 38 سال از عمر انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر کارنامه تجهیزات و تسلیحات نیروهای مسلح ایران را با زمان پیش از انقلاب مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که در ابتدای دوران انقلاب و جنگ تحمیلی عمده تجهیزات از خارج کشور خریداری شده بود و در یگان‌ها موجود بودند.

جانشین فرمانده ارتش ادامه داد: امروز به لطف خدا و با اعتماد به نفسی که فرماندهی معظم کل قوا در میان قوای مسلح کشور ایجاد کردند، عمده تجهیزاتی که متناسب با تهدیدات پیش‌روی کشور در نیروهای مسلح مورد استفاده قرار می‌گیرد در داخل کشور و توسط دانشمندان و متخصصین ایرانی تولید می‌شود و حتی بر روی تجهیزات قدیمی نیز آنقدر بهینه‌سازی صورت گرفته که به نوعی به عنوان تجهیزات بومی تلقی می‌شوند.

امیر پوردستان در مورد حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بیان داشت: پیام و درخواست ارتش جمهوری اسلامی ایران از ملت شریف و بزرگ ایران این است که همانند سال‌های گذشته در صحنه راهپیمایی بزرگ 22 بهمن‌ ماه شرکت کنند، با آرمان‌های امام (ره) مجددا پیمان ببندند و انزجار خود را از سیاست‌های استکباری آمریکا نشان دهند.

وی درباره حضور ارتش در راهپیمایی 22بهمن گفت:‌ کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز مانند سایر اقشار ملت با قوت و استقامت همراه با خانواده‌های خود در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند تا حضور خود را در کنار ملت شهیدپرور ایران اعلام کنند و مراتب تدین و ولایت‌مداری خود را نشان دهند.

جانشین فرمانده ارتش درباره اظهار نظرهای رئیس جمهور جدید آمریکا علیه ایران اذعان داشت: تهدیدات آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران حرف‌ تازه‌ای نیست. 38 سال است که رجزخوانی‌های دولت‌مردان آمریکا علیه کشورمان وجود دارد و ما هیچ اعتنایی به آن نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: ملت جمهوری اسلامی ایران با قوت و قدرت مسیر خود را ادامه می‌دهند، هم نیروهای مسلح‌مان پا در رکاب و آماده هستند، قدرت پاسخگویی به هر تهدیدی را دارند، ملتمان هم امتی ولایت‌مدار است که پشت به پشت نیروهای مسلح کشورشان دادند، از آنها حمایت می‌کنند و در پشت سر رهبر خود ایستاده‌اند.

امیر پوردستان در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: شعار "از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن ملت" نشان از حمایت این مردم از رهبری فرمانده معظم کل قوا دارد، همچنین وجود رهبر دشمن‌شناس و خردمندی که به زیبایی کشور را هدایت می‌کند، مؤلفه‌های قدرتی است که امروز در ایران وجود دارد. ما نه تنها از قدرت آمریکا ترسی نداریم بلکه عزم و اراده‌مان با وجود این تهدیدات برای طی مسیر پیشرفت بیشتر می‌شود.

بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در رسانه های خارجی


بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در رسانه های خارجی

 بیانات امروز مقام معظم رهبری در رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای داشت.

شبکه المنار لبنان در این باره گزارش داد: امام خامنه ای اعلام کرد که روز ۲۲ بهمن ۱۱ فوریه ملت ایران پاسخ ترامپ را خواهند داد. این رسانه به بیانات رهبری درباره ترامپ پرداخت و اینکه رئیس جمهور جدید آمریکا ماهیت آمریکا را برای ملتهای دنیا آشکار کرد.

رادیو النور لبنان نیز گزارش داد: امام خامنه ای در جریان دیدار فرماندهان نیروی هوایی ارتش ایران خطاب به ترامپ اعلام کرد که ملت ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به ترامپ پاسخ خواهند داد.

شبکه المیادین نیز گزارش داد: آیت االه خامنه ای بیان کرد که ما از ترامپ به خاطر اینکه ماهیت واقعی به آمریکا را آشکار کرد،  تشکر می کنیم.

این رسانه در ادامه بیان کرد: رهبر ایران گفت که پاسخ ملت ایران به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود و ایران از تهدیدات وی نمی هراسد.

پایگاه العهد نیز با پوشش بیانات مقام معظم رهبری به نقل از ایشان نوشت که ملت ایران پاسخ ترامپ را خواهند داد.

این رسانه بیان کرد: امام خامنه ای در واکنش به سخنان ترامپ مبنی بر اینکه ایران باید قدردان باراک اوباما رئیس جمهور قبلی  آمریکا باشد آن را به سخره گرفت.

بی بی سی عربی گزارش داد: رهبر جمهوری اسلامی ایران آیت الله خامنه ای اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چهره واقعی آمریکا را آشکار کرد. رهبر ایران هشدار رئیس جمهور ایران درباره آزمایش های موشکی تهران را مورد مخالفت قرار داد و از ایرانی ها خواست که پاسخ این تهدیدات را در روز جمعه و در سالروز انقلاب اسلامی بدهند. رهبر ایران اعلام کرد که تهدیدات ترامپ در ترساندن ایرانی ها شکست خورده است.

آسوشیتدپرس: رهبر ایران ترامپ «تازه‌کار» را به سخره گرفت و گفت رئیس‌جمهور آمریکا «چهره واقعی» ایالات متحده را به نمایش گذاشته است.

نیویورک تایمز: رهبر ایران با طعنه از ترامپ به دلیل نشان دادن «چهره واقعی» آمریکا تشکر کرد.

رویترز: آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا «چهره واقعی» فساد آمریکا را به نمایش گذاشته، هشدار دونالد ترامپ به ایران برای توقف آزمایش‌های موشکی را رد کرد.

راشاتودی: رهبر ایران در اولین سخنرانی‌اش از زمان تحلیف ترامپ گفت این سیاست‌مدار جمهوری‌خواه چهره واقعی آمریکا را بهجهان نشان داده است.

الجزیره انگلیسی: رهبر ایران این ایده را که باید از رئیس‌جمهور «باراک اوباما» متشکر بود، به سخره گرفت و گفت او کسی بود که «تحریم‌های فلج‌کننده» را علیه ایران اعمال کرد و با اقدامات ثبات‌زدا در عراق و سوریه، به شکل‌گیری داعش کمک کرد.

سی‌ان‌ان: رهبر ایران در بحبوحه تنش میان تهران و واشنگتن، از ترامپ به دلیل «نشان دادن چهره واقعی ایالات متحده» تشکر کرد.

تیر ترامپ به سنگ خورد

تیر ترامپ به سنگ خورد 

دادگاه استیناف حوزه نهم آمریکا اوایل یکشنبه صبح به وقت محلی (امروز) اعلام کرد که اقدام اضطراری وزارت دادگستری آمریکا برای صدور توقف اضطراری حکم موقت قاضی ایالت واشنگتن در خصوص به تعلیق درآوردن فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر ممانعت از ورود مهاجران مسلمان از هفت کشور جهان از جمله ایران به خاک آمریکا را رد می‌کند.

وزارت دادگستری آمریکا شب گذشته رسماً خواستار تجدید نظر در حکم دادگاهی شده که دستور اجرایی دونالد ترامپ برای منع موقت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا را متوقف می‌کند. 

وکلای ایالت واشنگتن‌ و مینه‌سوتا که این چالش را به دادگاه سیاتل آورده بودند تا ساعت 23:59 به وقت اقیانوس آرام زمان داشتند تا به درخواست وزارت دادگستری آمریکا پاسخ دهند و بعد از آن وزارت دادگستری تا روز دوشنبه ساعت 15:00 به وقت اقیانوس آرام وقت دارد تا یک پاسخ کوتاه آماده کند.

وکلای وزارت دادگستری در شکایت خود استدلال کرده بودند که این حکم قاضی واشنگتن یک نوع زیاده‌روی است و انتقاد از فرمان فرمانده کل قوا یعنی ترامپ می باشد.

ترامپ در واکنش به حکم قاضی واشنگتن در پیام توییتری خود نوشته بود که با تصمیم این قاضی، تعداد زیادی افراد خیلی بد وارد آمریکا می‌شوند.

با اینحال علیرغم آنکه کاخ سفید خواستار تجدیدنظر در این تصمیم شده بود، اداره گمرک و  حفاظت مرزی آمریکا به خطوط هواپیمایی این کشور اعلام کرد که پرواز مسافران از هفت کشور مذکور بر اساس قوانین قبل از صدور فرمان اجرایی ترامپ می‌باشد.

مایک پنس ایران را تهدید کرد


مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با برنامه This Week شبکه ای بی سی گفت که بهتر است ایران عزم رئیس جمهوری جدید  آمریکا را امتحان نکند. 

پنس با بیان اینکه بهتر است ایران ترامپ را تست نکند افزود تهران باید دوباره به اقدامات و اعمال مداوم خصمانه خود فکر کند. 

وی در واکنش به این سوال مجری که منظورش از تست کردن ترامپ چه اقدماتی از سوی ایران است، به آزمایش موشک بالستیک و حمایت از حوثی‌های یمن اشاره کرد.

وی در پاسخ این سوال که آمریکا چه واکنشی به این رفتارها نشان خواهد داد، هشدار داد که رئیس جمهور ترامپ گفته است که  همه گزینه‌ها روی میز است. 

براساس این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه تحریمهای جدیدی را علیه افراد و شرکتهای مرتبط با ایران اعمال کرد؛ تحریمهایی که شامل 13 فرد و 12 نهاد اقتصادی و تجاری است.

پنس در ادامه گفتگو با شبکه ای بی سی، مدعی شد: رفتار تحریک آمیز ایران نوعی حمله به توافق هسته‌ای میان این کشور با دولتباراک اوباما و دیگر قدرتهای جهانی است.

وی افزود: ایران باید بایستد و به طور اساسی با جامعه جهانی همکاری کند اما در عوض آنچه که ما می‌بینیم این نوع رفتارهای خصومت آمیز و خصمانه است که مغایر با رفتارها با جامعه جهانی است. 

معاون رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به سوال دیگر مجری برنامه درباره سیاست دولت ترامپ در قبال ایران افزود؛ من، رئیس جمهور و دولت ما فکر می‌کنیم که توافق هسته‌ای با ایران وحشتناک است و درحال ارزیابی این هستیم که چه باید بکنیم سپس  درباره آن صحبت خواهیم کرد.

وی در نهایت تاکید کرد که تصمیم با دونالد ترامپ است. 

پنس ادامه داد؛ رئیس جمهور در روزهای آینده تصمیم خود را خواهد گرفت و به همه مشاوران خود گوش خواهد داد جه رکس تیلرسون باشد یا ژنرال متیس باشد؛ او همه نظرات را دریافت خواهد کرد.

پیش از پنس، دونالد ترامپ، مایکل فلین مشاور امنیت ملی و شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید نیز علیه ایران ادعاها و تهدیدهایی  را طی روزهای اخیر مطرح کرده بودند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به این تهدیدها گفته بود که ایران تحت تاثیر تهدیدها قرار نمی‌گیرد [از تهدید  نمی‌هراسد] چون امنیت خود را از مردم خود می‌گیرد. ما هرگز جنگی را آغاز نخواهیم کرد اما تنها می‌توانیم بر ابزارهای خود [بومی] برای دفاع تکیه کنیم.

ظریف در نشست خبری خود با وزیر خارجه فرانسه که چند روز پیش در تهران انجام شد نیز گفته بود که برای دفاع از خود و  تقویت توان دفاعی ایران از هیچ کس اجازه نخواهیم گرفت.