دو دلیل عمده برای عدم حضور پاکستان در "ائتلاف سعودی


شیرین مزاری

«شیرین مزاری» عضو ارشد تحریک انصاف پاکستان و نماینده پارلمان این کشور با برشماری دلایلی نسبت به عواقب خطرناک حضور کشورش در ائتلاف سعودی هشدار داد.

  شیرین مزاری» عضو ارشد تحریک انصاف پاکستان نسبت به عواقب سخت و مشکلاتی که از عضویت این کشور در ائتلاف سعودی بوجود می‌آورد، هشدار دارد.

این چهره سرشناس تحریک انصاف افزود: آنچه مشخص است این می‌باشد که ائتلاف سعودی به جنگ تفرقه‌انگیز بین مسلمانان دامن خواهد زد و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به شدت از آن حمایت می‌کند، همین دو دلیل کافیست تا پاکستان از این ائتلاف فاصله بگیرد.

عضو کمیته روابط خارجی پارلمان پاکستان ادامه داد: نامی که برای این ائتلاف گذاشته نیز صحیح نیست، چرا که آنها ایران را که یک کشور اسلامی است از قلم انداخته و اصلا از تهران دعوت نکرده‌اند که عضو این ائتلاف شود.

وی با انتقاد از دولت پاکستان گفت: آنها ابتدا وعده داده بودند که در تصمیم گرفته شده پارلمان را نیز دخیل کرده و نمایندگان پارلمان را کاملا توجیه می‌کنند ولی اینک می‌بینم که به صورت خودسر تصمیم می‌گیرند.

پارلمان پاکستان به اتفاق آرا دولت این کشور را از حضور در ائتلاف سعودی و دخالت در جنگ یمن بازداشته بود ولی دولت این کشور به صورت خودسرانه مجوز حضور ژنرال راحیل شریف فرمانده سابق ارتش پاکستان را به عنوان فرمانده ائتلاف سعودی صادر کرده و او را روانه عربستان کرد.

پاکستان بارها اعلام کرده است که حاضر نیست علیه منافع تهران قدمی بردارد و یا در عملیات‌های ائتلاف که خارج از خاک عربستان انجام می‌شود شرکت نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.