در حالی‌که نیروی هوایی آمریکا در تلاش برای در اختیار داشتن جنگنده‌های شکاری، آموزشی برای خلبانان خود است، شرکت‌های مقاطعه کار در این عرصه به شدت فعالیت دارند.  


بر این اساس، مقاطعه کاران در این زمینه قادر به تامین مقدار قابل توجه از هواپیما‌هایی هستند که به شدت شبیه هواپیما‌های دشمن است و اینک نیروی هوایی آمریکا بدین وسیله موفق شده سه نسخه جنگنده‌های آموزشی شبیه «میگ-۲۹ فالکروم» دو کابین را به‌دست آورد.

در همین زمینه شرکت مقاطعه کاری «ایر یو اس ای» در وبگاه خود اشاره کرده که موفق شده این جنگنده‌ها را به طور مستقیم از کشوری که سابق جزیی از خاک شوری سابق بود، به‌دست آورد.

نکته قابل توجه این است  که این جنگنده‌ها با قطعات اصلی تولیدی ساخت شوروی سابق تجهیز هستند و قادرند هرگونه ماموریت هوایی آموزشی و رزمی را با شرایط خوب اجرا کنند.

نشنال اینترست در ادامه  نوشت: شرکت‌های دیگری نیز هستند که چنین امکاناتی را برای نیروی هوایی آمریکا فراهم می‌کنند به طوری‌که شرکت «دریکن اینترنشنال» یکی از بزرگترین  ناوگان‌های هوایی از هواپیما‌های آموزشی پیشرفته گرفته تا «میگ -۲۱» را در اختیار دارد.

شرکت «پراید ایرکرافت» نیز اخیرا دو جنگنده «سوخو-۲۷ فلنکر» را از اوکراین وارد کرده، به طوری که یکی از آن‌ها در رزم هوایی رو در رو با یک جنگنده «اف-۱۶» در پایگاه هوایی «نلیس» در نوادا مشاهده شد.

نشنال اینترست در خاتمه نوشت: در حالی‌که نگهداری جنگنده‌های ساخت شوری سابق در آمریکا پرهزینه است، اما اگر پیمانکار حاضر باشد که هزینه‌های آن را بپردازد و به نیروی هوایی آمریکا ارزش خرید این خدمات را برساند، این اقدام یک سرمایه گذاریارزشمندی است.