قطر خواستار گفت‌وگو با ایران برای حل مشکلات موجود شد


قطر خواستار گفت‌وگو با ایران برای حل مشکلات موجود شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های خبری، قطر در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از برجام تاکید کرد که اولویت باید عاری سازی خاورمیانه از سلاح‌های هسته‌ای باشد.  قطر همچنین بر ضرورت اجتناب قدرت‌های منطقه‌ای در ورود به مسابقه تسلیحاتی تاکید کرد.

قطر افزود که از نزدیک تحولات توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 را که شورای امنیت در قطعنامه 2231 آن را تایید کرده، دنبال می‌کند.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد: دولت قطر مانند سایر کشورهای عربی خلیج فارس طرفی در این توافق نبوده، اما با توجه به موقعیت جغرافیایی قطر و روابط سیاسی و تاریخی آن با طرف‌های توافق، هرگونه پیامدهای تصمیماتی که این طرف‌ها اتخاذ می‌کنند را مورد توجه قرار می‌دهد.

قطر در این بیانیه افزود که از تلاش‌های همه طرف‌های تاثیرگذار بین‌المللی و منطقه‌ای و شرکای این توافق که برای پایین کشیدن فتیله هرگونه بحران احتمالی تلاش می‌کنند و به دنبال دستیابی به راه حل‌هایی برای تضمین خالی شدن منطقه از سلاح هسته‌ای هستند، تمجید می‌کند.

قطر تاکید کرد که به نفع همه طرف‌ها است که خویشتنداری به خرج داده و با تدبیر رفتار کنند و اختلافات موجود را  از طریق گفت‌وگو حل کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه شنبه به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و کشورهای اروپایی از این اقدام وی ابراز تاسف نموده و بر تصمیم خود برای اجرای برجام تاکید کردند.

عربستان، امارات، بحرین، و رژیم صهیونیستی بالافاصله بعد از خروج آمریکا از برجام از این تصمیم حمایت کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.