تولید موشک‌های سرّی سامانه موشکی «اسکندر» روسیه



صنایع دفاعی روسیه نوعی موشک‌های سری و خاص برای استقرار در سامانه موشکی «اسکندر-ام» که در اختیار ارتش این کشور است، تولید کرده‌اند.

صنایع دفاعی روسیه به تازگی اعلام کرده که موفق به ساخت یک موشک جدید شده است. «ایگور کوروتشنکو» کارشناس مسائل نظامی روسیه می‌گوید که اعلام این موشک جدید آنقدر با دقت انجام شده تا برخی از جزئیات و مشخصات این موشک‌های جدید محرمانه بماند.

 

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این کارشناس برجسته مسائل نظامی معتقد است، این موشک‌های جدید که برای سامانه موشکی «اسکندر-ام» طراحی و تولید آن روز جمعه (دیروز) به پایان رسیده است، مشخصه‌های بسیار سری و خاصی دارد.

 

کوروتشنکو تأکید کرد: وزارت دفاع و شرکت‌های مرتبط صنایع دفاعی روسیه ویژگی‌های فنی و تاکتیکی این نوع موشک‌های جدید را منتشر نکرده‌اند.

 

وی افزود: دو فاکتور اصلی در پس تولید این موشک‌های جدید دقت بسیار بالا برای انجام حملات و قابلیت مانور علیه سامانه‌های پدافند ضدهوا و ضدموشکی است. از آنجایی که این موشک بالستیک جدید، حالا دیگر بخشی از سامانه موشکی «اسکندر-ام» است، توانایی انجام عملیات به صورت موثرتر و کارآمدتر را فراهم می‌آورد.

 

این کارشناس مسائل دفاعی همچنین می‌گوید، سامانه موشکی اسکندر-ام می‌تواند هم به موشک‌های کروز و هم به موشک‌های بالستیک مجهز شود که این مسئله انعطاف بیشتری در انجام عملیات در اختیار نیروهای نظامی روسیه قرار خواهد داد.

 

«الکساندر دراگوالوفسکی» رئیس نیروهای موشکی روسیه قبلا اعلام کرده بود که صنایع دفاعی این کشور در حال تولید 4 موشک بالستیک و یک موشک کروز برای سامانه موشکی اسکندر-ام هستن. نخستین آزمایش این سامانه در شب، در ماه نوامبر انجام شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.