بنویسید «کشور کردستان» بخوانید «کشور داعش»


داعش
درست در مقطعی که داعش نفسهای آخر را در عراق و سوریه می کشد و در زمانی که ائتلاف آمریکا در حال شکست قطعی برای حکومت داعش در منطقه است، طرح همه پرسی استقلال کردستان عراق رونمایی می شود

 
محمد عبدالهی: برخی احزاب کرد عراق روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ همزمان با وقوع حمله تروریستی داعش در تهران تصمیم به برگزاری «همه پرسی استقلال» در تاریخ سوم مهر ماه گرفتند.

این همه پرسی با دعوت از ناظران سازمان ملل و تحت پشتیبانی آنها دنبال شده تا بتوانند در گام بعدی که به گفته مقامات اقلیم کردستان، ممکن است ۲ تا ۱۰ سال طول بکشد به استقلال کردستان عراق و تشکیل «کشور کردستان» بینجامد.

تمامی همسایگان عراق که دارای استانهای کردنشین هستند، یعنی ایران، ترکیه، سوریه، به مخالفت شدید با برگزاری رفراندوم استقلال پرداخته اند و در آنسو، امارات، عربستان و جبهه «اعراب آمریکایی» از رفراندوم پشتیبانی و حمایت کرده اند.

ماجرا چیست؟

درست در مقطعی که داعش نفس های آخر خود را در عراق و سوریه می کشد و این کشورها از لوث وجود داعش در حال پاک شدن هستند، درست در زمانی که ائتلاف امریکا در حال شکست قطعی برای حکومت داعش در منطقه است، طرح همه پرسی استقلال کردستان رونمایی می شود.

تقارن فروپاشی قطعی داعش، سفر ترامپ به عربستان و رقص شمشیر مرد مدعی دموکراسی با شیوخ قبیله نشین، حمله تروریستی داعش به تهران، و موضع جنگ طلبانه آمریکا و سعودی نسبت به قطر با همه پرسی برای تجزیه عراق و تشکیل کشور جعلی کردستان بعنوان رویای دیرینه آمریکا برای پیاده سازی نقشه امپریالیستی خاورمیانه نو بیلدربرگ، خبر از یک طرح استعماری از پیش طراحی شده در منطقه خاورمیانه دارد. بر اساس این طرح که به طرح بایدن معروف است (و در واقع همان طرح بیلدربرگ است)، عراق باید به سه کشور شیعه نشین، سنی نشین و کردنشین تجزیه شود.

سئوال اینجاست، چرا قرار است کشور جعلی کردستان تشکیل شود؟

جواب کوتاه و مشخص است، به چهار دلیل:

۱. نخست آنکه داعشِ از هم فروپاشیده غربیان در زیر چتر حمایتی قوانین استعماری بین المللی غربیان در سازمان ملل موجودیت قانونی پیدا کند تا به این سادگیها از هم نپاشد و این گروه تروریستی همچون رژیم صهیونیستی صاحب سرزمین و شناسنامه بین المللی شود.

۲. دوم آنکه رژیم صهیونیستی در کنار اردن نیاز به یک بازوی حمایتی دیگر در منطقه دارد. غربیان بر این باورند که باید یک دژ ثانی همچون اردن مقابل رژیم صهیونیستی علم کنند، و چه دژی مناسبتر از کشور رسمی داعش.

۳. کشور جعلی کردستان بهترین راه جلوگیری از باخت قطعی امریکا و اسرائیل در منطقه پس از ۶ سال جنگیدن است و زاییده میشود تا لانه زنبور داعش برای همیشه در منطقه باشد. یک خنجر دائمی برای همه کشورهایی که با آمریکا همسو نباشند.

۴. کشور جعلی کردستان، علاوه بر دلایل فوق یک پایگاه رسمی برای آمریکا و همپیمانان استعمارگر او به حساب می آید تا از طریق این پایگاه رسمی بتوانند بتدریج نقشه شوم بیلدربرگ و تجزیه کشورهای منطقه به آنچه آنها طراحی کردند را محقق نماید. این کشور جعلی در واقع، پایگاه و مقدمه ای برای تشکیل تک تک قطعه های نقشه رویایی بیلدربرگ خواهد بود.

اهمیت پیاده سازی نقشه بیلدربرگ در منطقه چیست؟ در واقع استعمارگران غربی، برای بلعیدن دائمی خاورمیانه  نیاز به طرح خاورمیانه نو دارند، این همان رویای محقق نشده جرج بوش پدر است، در طرح نظم نوین جهانی جرج بوش پدر، خاورمیانه ایده آل استعمارگران غربی، در نقشه بیلدربرگ قابل دستیابی است.

این همان نقشه ای است که با هوشیاری نیروهای منطقه و بالاخص محور مشترک مقاومت در دوره جرج بوش پسر و اوباما معطل مانده است و اکنون ترامپ به سان سوپر من برای تحقق این رویا دست دوستی به جانب سعودی دراز کرده است.

استعمارگران غربی به خوبی می دانند محور مشترک مقاومت در منطقه بزرگترین مانع دستیابی آنها به رویای نقشه خاورمیانه نوین بیلدربرگ بوده است و با علم به اینکه جمهوری اسلامی ایران نقش راهبری این محور مقاومت را داشته است، اشتهای بینهایتی برای درگیر کردن ایران به یک جنگ نیابتی فرسایشی در منطقه دارند و بهترین گزینه را در وارد کردن جمهوری اسلامی ایران به جنگ مستقیم با عربستان سعودی می بینند.

کما اینکه بارها جرقه های جنگ ایران و عربستان را زده اند ولی با هوشیاری و خویشتن داری جمهوری اسلامی ایران خنثی شده است که بارزترین مصداق آن، کشتار بیرحمانه زائران ایرانی بیت الله الحرام بوده است. استعمارگران غربی بر این باورند که با شعله ور کردن صوری یک جنگ جهانی کاذب در منطقه بسیار سریع خاورمیانه را فتح خواهند کرد.

اما چه ارتباطی بین حملات تروریستی داعش به تهران و پازل مذکور برقرار است؟ حضور تروریستهای داعشی در عملیات تروریستی تهران، به خوبی شاهدی است بر ائتلاف، هم پیمانی و آمیزش داعش با کردهای تجزیه طلب منطقه. چه در ایران چه در کشورهای همسایه. چنانکه مقارن با ظهور داعش در منطقه، دو طیف شبکه های تلویزیونی ماهواره ای بر فراز حریم رسانه ای جمهوری اسلامی ایران و همسایگان عربی آن تعبیه شد. رویش قارچ گونه کانال های تلویزیونی ماهواره ای کردی و فارسی در این ایام در حال پخش دائم سرودهای حماسی و تبلیغ جنگ، تبلیغ استقلال و یکپارچگی ملت کورد، و ایجاد خلا ذهنی و احساس نیاز کاذب کردهای منطقه به یک کشور درست به شیوه تبلیغات برای تشکیل کشور یهود و.. خبر از توطئه ای فرهنگی در راستای آماده سازی اذهان طیف جامعه هدف استعمارگران غربی برای این آمیزش شوم دارد.

اما طولانی شدن تحقق خاورمیانه جدید با گذشت دوران سه ریاست جمهوری، شکستی مفتضحانه برای دولت های پی در پی آمریکا به حساب می آید و آمریکا بارها همچون فاحشه ای باردار پشت زایمان خاورمیانه جدید مرده است. از این رو اکنون دیوانه ای همچون ترامپ را پیش فرستاده اند که شاید دیوانگی چاره ساز شود. آیا این بار این فاحشه خواهد زایید؟

در پایان باید گفت که حساب کردهای شریف ایران و عراق که خود را ایرانی و عراقی می دانند و برای کشورشان فداکاری کرده اند جداست و منظور این تحلیل به هیچ وجه ملت شریف کرد نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.